אשכול מקצועות המחשב

אשכול מקצועות המחשב

10% הנחה בהקלדת קוד הקופון tzcb

אשכול מקצועות המחשב הפך לפסגת השאיפות של מלש"בים רבים, שמעוניינים לאייש תפקידי מפתח טכנולוגיים בעולמות הפיתוח, התוכנה והסייבר ולצאת עם ידע נחשק לאזרחות ולקריירה בשכר גבוה. אז כיצד מתקבלים למקצועות הללו ולאן אפשר בכלל להתמיין? הכל כאן:

בהקלדת קוד קופון tzcb תקבלו 10% הנחה על הקורס!

אשכול מקצועות המחשב: התפקידים הנחשקים בצה"ל!

אשכול מקצועות המחשב של צה"ל מקבל אליו גברים ונשים ללא הבדל (נשים יידרשו לחתום בכל אחד מהתפקידים על מסמך "דין אישה כדין גבר), תוך מיונם לשלוש חטיבות: חטיבת ההגנה, מערך התוכנה ומצו"ב (צופן וביטחון). לפניכם התפקידים הקיימים בכל חטיבה:

חטיבת ההגנה

מגן סייבר ניהול ותפעול של מערכות הגנה מבצעיות, תוך יכולת לאתר, להתמודד ולטפל באיומי סייבר בזמן אמת. תחום הסייבר נחשק באזרחות ובשכר גבוה. המתקבלים נדרשים לקורס קדם צבאי ולשירות קבע למשך שנתיים. מגן סייבר הוא בין התפקידים המבוקשים ביותר באשכול, זאת הודות לכל היתרונות שהוא מספק לבוגרי המסלול.

מגן ספקטרום תפקיד מרכזי בענף הסייבר הצה"לי, הדורש לזהות ולנתח תמונות מצב ספקטריאליות בעלות משמעות מבצעית. השירות מתרחש תוך שיתוף פעולה עם מגוון זרועות כמו הים, היבשה והמודיעין ופותח דלתות לעבודה בתחומי המחשוב וההייטק בהמשך הדרך. המתקבלים נדרשים לקורס קדם צבאי ולשירות קבע למשך שנתיים.

פס"י (פיתוח ספקטראלי ייעודי) פריזמה נמנה עם תפקידי הפיתוח המסקרנים והנחשקים ביותר בשנים האחרונות, המתמקד במחקר ופיתוח טכנולוגיות אלקטרומגנטיות חדישות. המסלול כרוך בלימודי שפות תכנות ופיזיקה בספקטרום האלקטרומגנטי, מה שיעניק לכם ידע מוביל לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות בהמשך. גם הפעם תידרשו לקורס קדם צבאי ולקבע של שנתיים.

מיישם הגנה בסייבר – הפעלה והטמעה של אמצעי סייבר הגנתיים המיועדים לבלימת מתקפות סייבר. מכיוון שמדובר בתחום "חם" ונחשק גם באזרחות, בוגרי התוכנית יגיעו עם יתרון בולט בשל ניסיונם הקודם. התפקיד דורש שירות זהה לגברים ולנשים.

מערך התוכנה

תוכניתן תוכנית הדגל של חיל התקשוב, המכשירה חיילים לפתח ולתחזק מערכות מחשוב ומידע מתקדמות, תוך הקניית שפות תכנות חדשניות ועבודה בסביבות שונות. התכניתנים משתלבים בתפקידי קצונה והדרכה, ממשיכים לתעודת הנדסאי או יוצאים לתואר ראשון. הקבלה מותנית בקורס קד"צ ושירות קבע לשנתיים וחצי.

דאטא אנליסט ניתוח ועיבוד מידע, בתפקידים בתוך בתי תוכנה שונים. הידע המעשי המצטבר כאן הוא בתהליכי ניתוח, תפעול ותחזוקת מסדי נתונים, מה שמעניק יתרון משמעותי לעבודה בתחומי הטכנולוגיה וההייטק בעתיד. 

דבופס DEVOPS תחום המשלב בין עולמות הפיתוח, התפעול והאוטומציה, על ידי ניהול מערכות מחשוביות מבצעיות ושיפורן. המשרתים בתפקיד זה נחשפים לעבודת הפיתוח, כתיבת קוד, הטמעת כלים טכנולוגיים, שפות תכנות וניהול תשתיות. נדרש שירות קבע למשך שנה.

בודק תוכנה בקרה ופיקוח על איכות המערכות הטכנולוגיות במגוון כלי בדיקות. תחום ה-QA באזרחות נמנה עם אחד ממקצועות הייטק המבוקשים ביותר. הקבלה לתפקיד כרוכה בתחקיר ביטחוני.

מנהל/ת DC תפעול, ניהול ותחזוקה של חוות השרתים בצה"ל והמערכות שאליהן היא מתחברת. התפקיד כרוך בידע משמעותי במערכות הפעלה, חומרה, תקשורת נתונים ואחסון.

מפתח לומדה פיתוח הדרכות דיגיטליות והטמעתן, תוך רכישת ידע חיוני ביותר בתכנות, גרפיקה, אנימציה, כלי פיתוח ותוכנה, תוצרים בסביבת ווב ואפיון מוצר.

CICDהטמעת מערכות קיימות וחדישות בכל יחידות הצבא, במטרה לסייע ליחידות השונות לתפעל כראוי מערכות ארגוניות ולייעל את פעילותן. התפקיד כרוך בהיכרות עם תהליכי פיתוח ועדכון ויסייע מאוד למי שמעוניינים במשרה עתידית בתום השירות בהייטק.

מפתח UI ממשק משתמש מסייע למשתמשים לתפעל את התוכנה או המערכת באופן פשוט, נוח וברור. כמפתחים, תרכשו ידע מקיף בשפות תכנות מגוונות ותעסקו בפיתוח בשוטף.

מצו"ב

חוקר ומפתח מערכות סייבר הגנתיות (חממ"ה) מסלול זה מיועד להגנה על מערכות ביטחוניות משמעותיות, ביניהן כיפת ברזל לדוגמה. התפקיד קולט לתוכו את מסלול ג'נסיס ולה"ב מצו"ב, דורש קורס קד"צ + קורס נוסף ביחידה וחתימה לשנתיים וחצי קבע.

מפתח ומטמיע טכנולוגיות סייבר פיתוח כלים ואמצעים להגנה דיגיטלית ורשתית יעילה והטמעתם בפועל.

בוגרי י"ג

תכניתן – שילוב בוגרי י"ג במערך התוכנה של האשכול תוך איוש תפקידי פיתוח מערכות טכנולוגיות בטכניקות המתקדמות ביותר. ניתן לצאת מאוחר יותר לקצונה, להפוך לראש צוות פיתוח ולצאת יוצאים במקביל לשירות. נדרש קבע לשנתיים וחצי.

מיישם ERP עבודה במערכת ERP של SAP בתוך אגף התקשוב, תוך ניתוח וניהול מערכות טכנולוגיות ומיומנות בתחומי התכנות ובדיקת התוכנה.

בהקלדת קוד קופון tzcb תקבלו 10% הנחה על הקורס!

מיונים למקצועות המחשב

על מנת להתקבל בהצלחה לאשכול מקצועות המחשב, תידרשו לעבור מיונים מתאימים שלאחריהם תתקבל התאמתכם לחלק מהתפקידים הקיימים.

תנאי קבלה

דפ"ר 60 ומעלה, קב"א 52 ומעלה. בקרב גברים עם פרופיל קרבי, קיימת דרישה נוספת ל-10 יחידות לימוד במחשבים בבית הספר, שמאפשרת להם להגיע לתפקידים מסוימים. נוסף לכך יש לדרג את תפקידי האשכול גבוה בשאלון ההעדפות.

יום המיון הראשוני

היום מתרחש פרונטלית במחנה גדעונים בצריפין או באופן ממוחשב, בשלושה מועדים לאורך השנה: ינואר, יולי ונובמבר. היום נפתח בשעה 08:00 עם הרצאת מבוא לגבי יום המיונים באופן כללי ולאחריו תתבקשו לשורה של מבחנים:

מבחן שפה מומצאת (מחשבון קרב לשעבר) במבחן זה תקבלו ללמוד שפת תכנות מומצאת לחלוטין, שיש לה חוקים חדשים ולאחר מכן יוצגו לכם שאלות המורכבות מקטעי קוד קצרים ושאלות לגביהם. המבחן אמנם לא מצריך ידע מוקדם, אבל בהחלט יעזור אם יהיה לכם מושג קודם בתכנות.

מבחן מיקום בשפה בינארית תקבלו שורות קוד בינארי (0+1) ותתבקשו להשלים ספרות חסרות בהתאם לחוקיות שעליכם לאתר. אין צורך בידע קודם, אך כן שווה להיערך למבחן זה באמצעות ערכת הכנה יעילה.

מבחני אנגלית קריאת אנסינים ומענה לשאלות, מרביתם בתחום המחשבים וברמה יחסית דומה לזו של מבחני הפסיכומטרי. המבחן מכיל כ-30 שאלות אמריקאיות ואיננו מורכב למי שהאנגלית שלו היא ברמה טובה. למרות זאת, ניתן להשתמש בערכת הכנה כדי לתרגל לפני.

שאלון 300 מענה לכ-300 שאלות שבהן אין תשובה נכונה/ לא נכונה, אלא בדיקה וניתוח אישיותי הבוחנים את יכולתכם לשרת בתפקידי מקצועות המחשב.

מבחנים נוספים – ייתכנו מבחנים נוספים בהתאם לסוג התפקיד או כדי להעריך אלמנט נוסף במיומנות והכישורים שאתם מביאים אתכם, כמו שאלוני אישיות, מבחן XML, מבחן ברשתות ועוד.

מיוני המשך

אם תעברו את יום המיונים בהצלחה, ייתכן שתקבלו זימון למיוני המשך. את הזימון הזה לא כולם יקבלו אלא רק לחלק מהתפקידים, כך שגם אם לא זומנתם, אין זה אומר שאתם בחוץ.

ראיון אישי שיחה עם נציגי היחידה אליה אתם מועמדים וייתכן שגם ראיון מול פסיכולוג. ראיון זה כולל שאלות מקצועיות ואישיות, שנועדו לבחון את האופי והכישורים שלכם, המוטיבציה, היכולת לעבודת צוות ועוד.

מבחני תכנות – מבחנים מקצועיים ברמה גבוהה, המיועדים לבעלי ידע קודם בתכנות (ועל כן מי שמבצע אותם בדרך כלל הוא חיילים עם פרופיל קרבי שלמדו יחידות במחשבים ונאלצים מטבע הדברים "להתאמץ יותר"). מבחנים אלה בודקים את תהליך בניית הקוד בשפת תכנות מסוימת.

מה חשוב להביא ליום המיונים?

  • תעודת זהות
  • צו זימון למיונים
  • אוכל ומים
  • משהו ארוך אם קר לכם במיזוג בדרך כלל
  • מסמכים על אבחוני לקויות למידה או הקלות
  • לנבחנים מהבית: התקנת מצלמה ומיקרופון במחשב הביתי + בדיקת יציבות הרשת

הכנה למיון מקצועות המחשב: גם אתם יכולים!

בין אם אתם מגיעים עם הידע ובין אתם באים ללא ידע מוקדם אך עם רצון וכוונה להצליח, מוכנות מוקדמת לגבי מה שצפוי לכם ביום המיונים ולתרגול המבחנים משפיעה לטובה על הסיכויים שלכם להתקבל.

ההכנה הטובה ביותר היא לרכוש טרם המיונים את ערכת ההכנה של ניב רווח ובה תרגול של כל המבחנים הקיימים והמעודכנים ביותר. הערכה גם מעניקה מידע מעמיק ומפורט מאוד לגבי כל מה שקורה במיוני מקצועות המחשב, כולל טיפים ואינפורמציה שמעבר לתרגול בלבד, להבדיל מערכות הכנה אחרות.

אשכול מקצועות המחשב – לצאת לאזרחות עם מקצוע מבוקש

אם אתם מזהים את עצמכם כחיילים במערך הטכנולוגי, התקשובי והסייבר של צה"ל, מקומכם באשכול מקצועות המחשב. תפקידי האשכול צפויים להעניק לכם פיתוח אישי רב ברכישת מיומנויות צוותיות, ניהוליות ופיקודיות, לצד הכוונה לקריירה עתידית בענף ההייטק ובתחומים המתגמלים ביותר שהוא מציע. זומנתם למיונים? זה הזמן לרכוש ערכת הכנה מתאימה ולהתחיל להתכונן!  

שאלות נפוצות

מדובר במקבץ תפקידים בחיל הקשר והתקשוב, הכרוכים במיומנויות טכניות וטכנולוגיות שונות שנלמדות טרם השירות ובמהלכו, בכפוף לתהליך מיון קפדני.

האשכול מציע את תפקיד מגן הסייבר הנחשק, תפקידי פיתוח תוכנה, מפתחי לומדה ותפקיד הפריזמה המסקרן (מערכות אלקטרומגנטיות).  

יום המיונים כולל סדרת מבחנים שבודקים התאמה למקצועות האשכול, הן ברמת הכישורים, המיומנויות והידע והן ברמה האישית. לעתים יבוצע יום מיונים נוסף עם מבחני המשך.

אפשר וזה אפילו רצוי. ערכת הכנה איכותית שמאפשרת לכם לתרגל את שאלות הבחינות ולהתוודע במדויק לכל מה שצפוי לכם באותו היום, תפחית מהלחץ שבו אתם נמצאים ותיצור אצלכם מוכנות גבוהה בהרבה להתמודדות עם אתגרי הבחינות.

זה אפשרי בחלק מהתפקידים, בתנאי שתפגינו מוטיבציה גבוהה ותעברו את יום המיונים בעזרת הכנה שתעזור לכם להתוודע לתחום.  

בהקלדת קוד קופון tzcb תקבלו 10% הנחה על הקורס!