מה צריך ליום הגיוס: לגזור ולשמור

עומדים לקראת גיוס? בטוח שעוברות לכם בראש לא מעט שאלות, ולמרות שללא מעט שאלות אין לנו תשובות, הרי שבכול הנוגע לתכולת התיק האידאלית בהחלט נוכל לסייע. אז מה מכניסים לאותו תיק שילווה אתכם ביום הגיוס? ובכן אומנם כרית ושמיכת פוך לא כדאי להביא, אך מגוון דברים אחרים בהחלט יועילו באותם ימים ראשונים. מבקשים להתחיל להתכונן? עברו על הרשימה הבאה:

ראשית מסמכים

ממש לא מזמן קיבלתם צו ראשון (בשעה טובה), גיליתם איך להתכונן לצו ראשון ואף מצאתם את הדרך לאותן לשכות גיוס. עתה אתם נקראים לדגל – עומדים בפני תקופה משמעותית ובתקווה גם מהנה, עומדים להתחיל פרק חשוב ומיוחד כאנשים בוגרים. אז אלו מסמכים נדרשים להביא? צו ההתייצבות, פרטי חשבון בנק וכמובן שגם תעודת זהות (גם רישיון נהיגה או דרכון עשויים להספיק). פה נחדד שמוטב להכין את המסמכים במקום זמין, ובטח שלא בתחתית התיק.

בגדים

בצבא יציידו אתכם עם נעליים ובגדי צבא, אך אין זה מספיק, אלא מוטב להביא מהבית פריטים נוספים, קרי בגדים נוחים לשינה ולאימון גופני (גופיות ומכנסיים קצרים אינם מותרים), ביגוד חם ואף תרמי (גופיות ארוכות, כפפות, גרביים, כובע וצעיף) והלבשה תחתונה – בכמות שתספיק לשבועיים, כי אין לדעת אם לא "תזכו " לסגור על ההתחלה שבת. מה עוד? אל תוותרו על כפכפים למקלחת, על מגבת נוחה (ושמתייבשת מהר) ועל נעלי ספורט (או הליכה) – מוטב שחורים. פה נציין שכיום כבר לא מקבלים את כל הפריטים בשרשרת החיול, אלא קיים "כרטיס כוכבים" שמיועד לרכוש מגוון נרחב מהפריטים טרם הגיוס.

פריטים משלימים

יש פריטים קטנים שעשויים ליצור הבדל גדול, ופה נמליץ להביא מהבית שעון יד (עשוי לסייע לעמוד בזמנים ולמנוע קבלת שבת), פנס פשוט (כולם יעריכו אם באמצע הלילה לא תדליקו את האור בכדי למצוא את הכומתה שנפלה), סבונים נחוצים, דיאודורנט, תרופות אישיות, חומר דוחה יתושים, נייר טואלט, שקית לבגדים מלוכלכים (עדיף מבד), חומרים לניקוי עדשות או משקפיים, מברשת ומשחת שיניים, שפתון נגד יובש, טוש לא מחיק, נייד, מטען ומצית (ולו בשביל שפצור הכומתה).

לא חובה אך כן כדאי

גם אם אתם משלימים עם הרעיון שתישנו בשק"ש, עדיין מומלץ להביא מהבית סט סדינים. מדוע? בכדי להשיג אווירה ביתית בתוך מסגרת נוקשה. כמו כן, כרית ושמיכה עבה מוטב להביא רק לאחר שכבר מתמקמים, אחרת תיסחבו לא מעט עם תיק ענקי על הגב. בנוסף, ארנק עם קצת כסף תמיד טוב (ולו עבור מונית שירות שתחזיר הביתה). מבקשים משהו קטן עבור הנשמה? כיף שיש בצד ספר קריאה – עבור השבת הראשונה.

התיק מוכן מה עתה?

לאחר שהתיק מוכן תנסו לבחון אם לא העמסתם יותר מדי. בנוסף, תיזכרו שפרופורציות מאוד חשובות, במיוחד בתקופה זו ובימים הראשונים. אז אולי לא ניתן להכניס לתרמיל גישה חיובית, אך כן ניתן לקחת אותה עמכם למסע – המון בהצלחה, תנסו ליהנות ותודה גדולה!

נגישות