טיפים לצו הראשון

אם הגעתם לנקודה הזו, כנראה שגם אתם עומדים בקרוב בפני זימון הצו הראשון שלכם – למעשה השלב הראשון ואחד החשובים ביותר לקראת הגיוס שלכם לצה״ל. הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא שבניגוד לשנים עברו, כיום התהליך של הצו הראשון הוא יעיל ונוח יותר מתמיד וסביר להניח שלא תצטרכו לבלות שעות ארוכות מדי בלשכת הגיוס. מעבר לכך חשוב לדעת כי שיטת ההיבחנות החדשה של צה״ל, שעברה שינוי משמעותי בשנת 2021, היא כזו המתאימה יותר באופן אישי לכל מועמד ואלו הן בהחלט חדשות טובות עבור המתגייסים לעתיד. ריכזנו לכם מספר טיפים חשובים לצו הראשון, בואו נעבור עליהם:

טיפים לקיצור הליכים

כיוון שאינכם רוצים להיתקע בצו הראשון הרבה זמן, טוב לדעת שיש כמה דברים שניתן לעשות עוד בבית. כך למשל מומלץ לשלוח את השאלון הרפואי לאתר של לשכת הגיוס (באמצעות הקוד שקיבלתם בצו) ועמו מגוון מסמכים נוספים – סך האישורים הרפואיים הרלוונטיים (כאלו שנוגעים לאשפוזים, מחלות, תרופות, אבחונים וכדומה). נוסף על כך, ניתן לבצע מראש בדיקת שתן ובדיקת ראייה (עד כ- 3 חודשים לפני תאריך ההתייצבות לצו) ואף מומלץ למלא את השאלון "צו ברשת", צו שמסייע לאמת נתונים טרם ההגעה ללשכת הגיוס.

טיפים להתנהלות מסודרת

להתעורר ברגע האחרון בבוקר של הצו הראשון ולהתחיל לחפש את ת"ז כבר מהווה התחלה רעה, ועל כן יש להתארגן מראש ואף לוודא שישנים מספיק שעות בלילה שלפני, כדי שבבוקר תהיו במיטבכם. שנרחיב? הכינו רשימה של כל מה שצריך להביא ותארגנו את סך המסמכים מראש (כולל אישורים שנוגעים ללימודים ולמקצועות). מעבר לזה, הכינו רשימה שבה מופיעים פרטים חשובים, כמו שם קופת החולים, שם רופא משפחה ומספר טלפון של הקופה. מה עוד? אל תצאו מהבית על בטן ריקה, תדאגו לצאת עם סוללה מלאה בטלפון הנייד, הבינו מהי שעת היציאה האידאלית (התחשבו בפקקים אפשריים) והבינו מראש כיצד מגיעים ליעד, כולל מספרי אוטובוסים ותחנות החלפה

טיפים לשמירה על השקט הנפשי

רבים מבינים שההתנהלות בצו הראשון בעלת משמעות רבה ועל כן עשויים להגיע לחוצים. לחץ מעולם לא עזר לאף אחד, ועל כן תנסו להוציא אותו מהמשוואה. כיצד? כפי שציינו אם תבינו מראש כיצד אמור להתגלגל היום כבר תהיו יותר נינוחים (הכירו מראש את השלבים שמחכים לכם), ואף רצוי לנקות את הראש ממחשבות מלחיצות, ולו באמצעות האזנה בדרך למוסיקה שאוהבים. כמו כן, אל תנסו להיות מי שאתם לא ותבינו שכל עוד תתייחסו לצו הראשון ברצינות אתם כבר עומדים בפני התחלה מבטיחה.

טיפים להשגת ציונים גבוהים

אחת מהתחנות שבהן עוברים מתייחסת למבחן הפסיכוטכני שכולל כ- 5 תתי מבחנים: מבחן אנלוגיות צורניות, מבחן אנלוגיות מילוליות, מבחן הוראות, מבחן הבנת הנקרא ומבחן חשיבה כמותית. כאשר נתקלים במבחנים שכאלו לראשונה ניתן לחוש בבהלה, כך שגם אם במצב רגוע התשובה ברורה, במקרה זה עשויים להתעכב ולטעות ללא שום סיבה. אי לכך בהחלט שווה לערוך היכרות מקדימה עם המבחנים לצו ראשון, ולו באמצעות סימולציות וקורסים מקוונים, כאלו שמסייעים לשפר יכולות בכל אחד מחמשת הנדבכים.

טיפים לראיון

עוד תחנה חשובה בצו הראשון מתייחסת לראיון התאמה אישי. בראיון תנסו להציג את עצמכם על הצד הטוב ביותר. זה הזמן לדבר על מוטיבציה, לתת במה ליכולות אישיות וכדומה. מומלץ לחקור על תפקידים וחילות שונים טרם ההגעה לצו הראשון על מנת לשדר שאתם בעלי מטרות מוגדרות ויש לכם כבר כיוון לסגנון השירות שאליו אתם שואפים. כמו כן, אל תתרגשו בראיון, היו כנים ורציניים ואל תנסו להיות מישהו אחר, במיוחד אם אינכם רוצים לקבל תפקיד שעשוי להתאים למישהו אחר. כמו כן, תזכרו שרושם ראשוני הוא אכן ראשוני ועל כן אם ביום הגיוס אינכם חשים טוב, תתאמו יום אחר (חייגו בהקדם למרכז השירות של יחידת מיטב 03-7388888).

עשו את הטוב ביותר שלכם!

שנסכם? היערכות מקדימה מאוד חשובה, הן ברמה התודעתית והן ברמת הארגונים, התיאומים, איסוף המסמכים ושיפור היכולות. היו מסודרים, היו מודעים, ערכו שיעורי בית ותנצלו את האתר של לשכת הגיוס עד כמה שניתן. מה עוד? היו גאים בעצמכם ותעשו את הטוב ביותר!
ממרם

ממר"ם

הכנה למיונים לממר"ם 10% הנחה בהקלדת קוד הקופון tzcb אם תפקידי מחשוב וסייבר מדברים אליכם ומשימות לעיצוב מרחב הלוחמה הדיגיטלי

לקריאה »
כוכב

כרטיס כוכבים

אתם עומדים להתגייס לצה"ל בקרוב? כדאי שתכירו את "כרטיס הכוכבים", המאפשר לכם לרכוש ציוד אישי כמו ביגוד והנעלה מתוך מגוון

לקריאה »
נגישות