איך דוחים צו ראשון?

איך דוחים צו ראשון? המדריך המלא

בשעה טובה קיבלתם מכתב המזמין אתכם להגיע לצו ראשון. זהו המפגש הראשוני שלכם עם צה״ל, ומדובר במאורע משמעותי שיקבע את עתידכם הצבאי. בצו הראשון תעברו סדרה של מבדקים כמו מבחנים פסיכוטכניים, ראיון אישי ובדיקות רפואיות, ובהתאם לתוצאות יקבע המקום בו תשרתו ויוחלט לאיזה תפקיד לשבץ אתכם. בשל המשמעות הגדולה של היום הזה, חשוב מאוד להגיע לצו ראשון בזמן. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם מתעורר הצורך לדחות את מועד הצו הראשון. אז מה עושים? הנה לפניכם המדריך המלא איך דוחים צו ראשון.

שינוי מועד צו ראשון – איך עושים את זה?

הדרך לדחות צו ראשון היא באמצעות התחברות לאזור האישי שלכם באתר מיטב העוסק במיון ושיבוץ של מועמדים לשירות בצה״ל. שם תופיע לכם הלשונית ״צו ראשון״, וכאשר תיכנסו אליה תפתח בפניכם רשימה של תאריכים חלופיים למועד הצו הראשון שנקבע לכם. אפשרות נוספת לדחיית צו ראשון היא להתקשר למיטב (מספר הטלפון – 1111. שעות פעילות ימי א-׳ה׳. 07:30-17:00). גם כאן תקבלו כמה תאריכים אלטרנטיביים למועד המקורי של הצו הראשון. שימו לב שלא תוכלו לבחור באיזה מועד שתרצו, אלא רק מבין התאריכים המוצעים בפניכם.

דחיית צו ראשון יום לפני

אם אתם תוהים לעצמכם האם ניתן לדחות את הצו הראשון גם יום לפני המועד שנקבע, אז התשובה היא שניתן לדחות את הצו הראשון עד יומיים לפני המועד הקיים. אם בכל זאת קרה מקרה בלתי צפוי יום לפני הצו או באותו יום שלא מאפשר את הגעתכם לצו הראשון, הודיעו על כך בהקדם למיטב. לאחר מכן תקבלו זימון חדש למועד אחר.

לדחות צו ראשון – איך זה ישפיע עליי?

שינוי מועד צו ראשון לא צפוי להשפיע על עתידכם בצבאי. לאחר השלמת תהליכי הצו הראשון, יפתחו בפניכם אפשרויות השיבוץ בהתאם לתוצאות המבדקים שלכם ויקבע מועד הגיוס. שימו לב שמועד הגיוס עשוי עוד להשתנות כמה וכמה פעמים בהתאם לצרכי הצבא, לגיל שלכם ולעיתים לאחר בקשה שלכם. המועד הסופי של תאריך הגיוס יקבע בדרך כלל 45 יום לפני הגיוס.
על אף שאין כל הוכחה לכך שדחיית צו ראשון תשפיע על השירות שלכם, מיטב טוענים שעל מנת לקבל עדיפות בזימון למיונים השונים, כדאי לעשות את הצו הראשון כמה שיותר מהר, ויש לקחת זאת בחשבון.

כמה פעמים אפשר לדחות צו ראשון?

לפי המדיניות של צה״ל, ניתן לדחות צו ראשון ולשנות את המועד עד שלוש פעמים בהתראה מראש. כמו שכבר ציינו, ניתן לבחור מועד אחר לצו הראשון רק בהתאם לתאריכים החלופיים המוצעים בפניכם, ולכן כל דחייה של צו ראשון צריכה להיעשות בכובד ראש.

סיבות לדחיית צו ראשון

ישנו מגוון רחב של סיבות אפשריות לדחיית צו ראשון. כמו למשל, עומס בבגרויות ובלימודים, מחלה שלכם או של קרוב משפחה, חופשה שתכננתם ונופלת בדיוק על תאריך הצו, או תחושה שאתם פשוט לא מוכנים מספיק למועד הצו הראשון שנקבע. כאשר משנים את מועד הצו הראשון, אין צורך לספק הסברים ולפרט מה הסיבה לדחייה.

מה אם אני לא מרגיש מוכן לצו ראשון?

אחת הסיבות לכך שמלש״בים מחליטים לדחות את הצו הראשון, היא כיוון שהם מרגישים לא בשלים למאורע החשוב הזה וחוששים מהמבחנים והמבדקים השונים. צריך לזכור שדחיית הצו לא תבטל את הצו הראשון, ותצטרכו בסופו של דבר להתמודד איתו.

כדי להגיע מוכנים, מומלץ לעבור קורס הכנה לצו ראשון המתקיימים במפגשים פרונטליים או מועברים באון ליין. מטרת הקורסים האלו היא לסייע לכם בהשגת נתוני קב״א גבוהים כך שתוכלו לשרת בתפקידים היוקרתיים ביותר בצה״ל.

קורסים אלו יכינו אתכם למבחנים הפסיכוטכניים (דפ״ר) באמצעות תרגול וקבלת טיפים לפתרון יעיל ומהיר של השאלות. בנוסף לכך, הקורסים יכינו אתכם לראיון האישי באמצעות סימולציה של ראיון, משוב על תשובתכם ומתן עצות שיעזרו לכם לעבור בהצלחה את השלב הזה בצו הראשון.

מה קורה במצב של אי התייצבות לצו ראשון?

אם לא הגעתם לצו הראשון במועד שנקבע, תקבלו זימון חדש. אם לא התייצבתם 3 פעמים לצו ראשון, עליכם להגיע ללשכת הגיוס בתוך 48 שעות. אם לא תגיעו יוצא נגדכם צו מעצר. אף אחד מאיתנו לא מעוניין להסתבך עם המערכת הצבאית הנוקשה ולבלות ימים ולילות בתא המעצר. לכן, חשוב לעשות את מירב המאמצים כדי להימנע ממצב שכזה.

איך דוחים צו ראשון – לסיכום

תהליך דחיית צו ראשון הוא תהליך פשוט ומהיר. אם אינכם יכולים להגיע לצו הראשון, ניתן לדחות אותו ללא כל בעיה. יחד עם זאת, זכרו שמספר הפעמים שתוכלו לדחות את הצו הוא מוגבל, לכן כדאי להפעיל שיקול דעת לפני שדוחים את הצו הראשון. חשוב להיות מוכנים היטב לצו הראשון. במאמר איך להתכונן לצו ראשון, ריכזנו עבורכם את הכלים המרכזיים שיסייעו לכם בתהליך. הכנה טובה ורצינית תסייע לכם להשיג את התפקיד הצבאי שאתם חולמים עליו וכך ליהנות משירות צבאי מספק. בהצלחה!

קצינה בצהל

דרגות בצה"ל

דרגות בצה״ל הן למעשה סימן למדרג של החייל בצה״ל. קבלת דרגה בצה״ל מצריכה עמידה בתנאים שונים ודרישות מסוימות, כמו פז״ם

לקריאה »
נגישות