איך להתכונן לצו ראשון?

הרגע שבו מקבלים צו ראשון הוא רגע מכונן, רגע שבו קולטים שהמדינה מבקשת מכם להתייצב ולקחת חלק. בנקודה זו עוברים מסטטוס של נערים לסטטוס של אנשים צעירים, ועל כן כל אחד צריך להבין שבשביל להגיע לתפקיד הטוב ביותר מבחינתו, עליו להשקיע ולהגיע מוכן. איך תעשו זאת? ומה צפוי לכם בצו הראשון? ריכזנו מידע חשוב ומועיל. בואו נתחיל!

ראשית היכרות – פרטים ראשוניים

צו ראשון הוא זימון שבו מופיעים פרטים ראשונים והכרחיים: תאריך ושעה שמציינים את מועד ההתייצבות, שוברי נסיעה לאוטובוס, חוברת מידע, שאלון רפואי וקוד כניסה שמאפשר להיכנס לאזור אישי באתר. באתר שולחים אבחונים ומסמכים רפואיים וממלאים את שאלון "צו ברשת", ומעבר לזה, תוכלו לצפות באזור האישי בתוצאות המבחנים שלכם.

לפני שיוצאים מהבית

עומדים להגיע לצו ראשון? אל תשכחו את שוברי הנסיעה שמאפשרים לשלם על האוטובוס. חוץ מזה, יש כמה דברים נוספים שאין טעם לצאת בלעדיהם מהבית, דברים כגון צו זימון, תעודה מזהה בתוקף (ת"ז, אך במקרה הצורך גם דרכון ישראלי, תעודת עולה, רישיון נהיגה ישראלי ותעודת שוחר יספיקו), פרטים אישיים של ההורים (גם דרכון זר תופס) וכו'. שימו לב, שיש מסמכים ששולחים באתר לפני ההגעה ללשכה (עליהם נפרט בפסקה הבאה). ולמרות ששלחתם את המסמכים באתר, כדאי מאוד להצטייד בעותקים פיזיים ולהביא אותם איתכם ללשכה.

הכנה משמעותית לצו הראשון

השאירו פרטים בטופס הפניה ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר לפרטים על הקורס.

שליחת מסמכים דרך האתר

לצד הדברים שצריך להביא לצו הראשון, גם קיימים כמה דברים שחייבים לשלוח דרך האתר ללשכת הגיוס. במה מדובר? בשאלון רפואי, בדיקות ראיה וטופס רפואי שחתום על ידי הרופא. זה מאוד חשוב וללא שליחת הטפסים הללו מראש, לא תוכלו להתחיל בתהליך. באלו בדיקות מדובר? ובכן בצו הראשון מבצעים בדיקת שתן ובדיקת עיניים (מי שיש לו מספר 4+ יידרש לעבור את הבדיקה השגרתית "ויזוס" ובנוסף את הבדיקה "פונדוס"), כך שאת שתי אלו עדיף לבצע מראש. נוסף לכך, נדרשים לשלוח דרך האתר סיכום של ועדת השמה וסיכום של אבחון פסיכודידקטי או דידקטי (בהנחה ויש).

מארגנים מסמכים רפואיים

אם יש לכם מרשם קבוע לקונצרטה או לרטלין, הביאו עמכם את המרשם לצד אבחנה מטעמו של פסיכולוג/פסיכיאטר/נוירולוג. פה נחדד שהאבחנה צריכה להגיע ממאבחן דידקטי שמחזיק לפחות בתואר ראשון, או ממומחה ללקויות למידה שמחזיק לפחות בתואר שני. את סך המסמכים הרלוונטיים הביאו עמכם לצו הראשון וכמובן שגם תשלחו אותם מראש דרך האתר.

שיעורי בית מקדימים – מוכנות נפשית

לצד בדיקות רפואיות, גם ראוי לדעת שעורכים בצו הראשון מבחנים פסיכוטכניים, מה שישפיע על אופי התפקידים שיוצעו לכם. לכן רבים מבקשים להבין מראש בפני מה הם עומדים, בעיקר כדי לא להיות לחוצים ולדעת מה צפוי להם באותו היום. כיצד אם כן ניתן להתכונן? ובכן קיימים מגוון תרגולים און ליין (ותרגולים מוחשיים) שמיועדים לצו ראשון – תרגולים לצד הסברים, כך שניתן להבין את ההיגיון שמאחורי התרגילים ובו זמנית לתרגל עמידה בזמנים, כך שברגע האמת לא יתבזבז זמן על חוסר הבנה. בין היתר התרגילים כוללים שאלות הגיון, אנלוגיות צורניות, אנלוגיות מילוליות, סדר פעולות חשבון, בעיות כמותיות, מילוי הוראות וכדומה.

לבוא עם כוונה

עכשיו, כאשר התהליך וסך ההתנהלות הרבה יותר ברורים, נחזור לנקודת ההתחלה שאמורה להניע את התהליך – נציין שחשוב ביותר להבין שצו ראשון הוא זה שייקבע את התפקידים שיוצעו לכם במסגרת השירות. לאור הדברים ראוי להפנים שמדובר בזכות ולא בחובה ושעליכם לעשות את הכול על מנת שתגיעו כמה שיותר רחוק – לטובת המדינה ולטובת עצמכם. מכאן שהגעה מסודרת לצד סך המסמכים הנחוצים, מוכנות נפשית ותרגול מקדים – מגדילים את הסיכויים להתחיל פרק חדש ומשמעותי ברגל ימין.

בהצלחה!

מיונים לחיל תקשוב

חיל תקשוב

הכנה למיונים לאשכול מקצועות המחשב (של חיל תקשוב) 10% הנחה בהקלדת קוד הקופון tzcb הצבא מציע מגוון תפקידים מקצועיים ומעניינים

לקריאה »
נגישות

10% הנחה על ערכת ההכנה!

בהקלדת קוד הקופון Tzav

ערכת הכנה לצו הראשון – מעודכנת ומדויקת לשנת 2023
אפשר לתרגל גם מהטלפון הסלולארי!
ציור של חייל מצדיע

להצליח בצו ראשון עם ערכת הכנה בהנחה!

הקלידו את קוד הקופון tzav ותקבלו 10% הנחה!