קצינת פניות הציבור

אם אתם אוהבי אדם, בעלי אופי חזק, יודעים כיצד להקשיב, לכוון ולעזור – שירות ביחידת קצינת פניות הציבור (קפ"צ) עשוי להתאים לכם. זהו תפקיד פחות מוכר ואפילו חסוי בחלקו, השמור רק לקומץ אנשים בעלי תכונות יוצאות דופן. חושבים שיש לכם את זה? בואו לקרוא על אחד התפקידים המאתגרים, המסקרנים והמספקים ביותר בתחומי ההון האנושי, שצה"ל יכול להציע:

על קצינת פניות הציבור ותפקידיה

בתוך אגף כוח האדם בצה"ל פועלת יחידה מיוחדת ובלתי שגרתית: יחידת פניות הציבור המהווה כתובת לפניות בכל תחום הנוגע לצה"ל מצד חיילים, מפקדים ואזרחים. יחידה זו משרתת במתכונת 24/7 במצבי שגרה וחירום ללא הבדל, מספקת מידע, תמיכה ומענה מיידי, עם מחויבות לטפל בכל פניה באשר היא.

אז איך בדיוק נראה השירות ביחידה? כאן 50 החיילים שנבחרו בפינצטה, מחולקים לשני מדורים: מדור החובה – המטפל בפניות מצד חיילים ומלש"בים ומדור האוכלוסייה – המטפל במשרתי הקבע והמילואים, אזרחים ופטורים משירות.

מתכונת השירות מועברת במשמרות, הכוללות מתן שירות דרך המוקד הטלפוני וליווי הפנייה עד להשלמת הטיפול, גם מול גורמים נוספים במידת הצורך. פניות אלה יכולות להיות למשל בנוגע לזכויות חיילים או צורך בעזרה נפשית דחופה, אנשים שנתקלים בבעיה מיוחדת וזקוקים לסיוע מיידי מצד המערכת וגם כאלו שמעוניינים לקבל אינפורמציה בנוגע לסוגיות מסוימות בתוך צה"ל.

פניות הציבור מכוון לשירות משמעותי שבו צבירת הניסיון והחשיפה למגוון רחב ביותר של אנשים, דרכי שיחה ואפשרויות סיוע, מקדמים את הפיתוח האישי של כל חייל וחיילת ביחידה ומהווים מפתח יקר ערך לתקשורת בינאישית טובה באזרחות.

איך ניתן להתקבל לתפקיד קצינת פניות ציבור?

שירות ביחידת קצינת פניות הציבור כרוך בעמידה במספר תנאי קבלה:

  • פרופיל 25 ומעלה
  • דפ"ר 50 ומעלה
  • ציוני יום המא"ה: יחסי אנוש – 3 ומעלה, השקעה והתמדה – 3 ומעלה, עיבוד מידע – 2 ומעלה, ניהול וארגון – 2 ומעלה, בגרות ובשלות – 2 ומעלה, מסגרתיות – 2 ומעלה.

לאחר השיבוץ, יוצאים החיילים לטירונות במסלול רובאי 02 ולאחריו הכשרה במתכונת של בסיס סגור בבה"ד 11 שבעיר הבה"דים (קריית אריאל שרון בצומת הנגב). הטירונות וההכשרה מועברים ברצף על ידי אותם המפקדים, ששירתו בעבר בפניות הציבור והתקדמו לתפקיד פיקודי. עם סיום הקורס ישובצו החיילים לאחד משני מסלולי היחידה:

  1. רכז/ת פניות הציבור – מענה טלפוני לפניות אזרחים וחיילים בכל סוגייה צבאית.
  2. רכז/ת נפגעים – קבלת דיווחים על אירועי נפגעים בצה"ל ומסירתם לגורמים רלוונטיים במערכת.

תפקידים אלה מבוצעים במספר בסיסים באזור המרכז אליהם יבוצע השיבוץ. בהמשך תינתן לחיילים המתאימים אפשרות להתקדם למסלולי הדרכה, פיקוד וקצונה.

איך ניתן לפנות לקצינת פניות ציבור?

ניתן ליצור קשר עם קצינת פניות הציבור בכל נושא הנוגע לצה"ל במישרין או בעקיפין, ללא מגבלה על נושאי הפנייה או הצורך במעמד אזרחי/ צבאי מיוחד. אם יש לכם שאלה, צורך במענה דחוף או רצון בהכוונה מצד חיילי היחידה בכל סוגיה, אנא חייגו למספר 1111, שלוחה 5. לחילופין חייגו למספר 03-5691000, שלוחה 5 ולאחר מכן שלוחה 4. ניתן לפנות ליחידה גם בכתובת המייל: [email protected]. המענה ניתן 24 שעות ביממה כולל בחגים, שבתות ומועדים מיוחדים.

חולמים על עשיית הטוב דרך שירות צבאי משמעותי?

קצינת פניות הציבור מהווה חוליה המקשרת בין אזרחים וחיילים למערכת הצבאית, שעה שהם זקוקים למענה מיוחד או שאינם יודעים למי עליהם לפנות. זאת ההזדמנות שלכם לכוון לשירות צבאי עם ניסיון אדיר בתחומי ההון האנושי, שבו תצברו ניסיון משמעותי לחיים בהתנסות במגוון מצבים מורכבים, זיהוי דפוסים של אנשים ועמידה באתגרים חדשים מידי יום.  

חיילת עם דיסקית

עיר הבה"דים

חיילים וחיילות ששירתו בצבא ההגנה לישראל לפני שעיר הבה"דים הוקמה – כנראה לא יבינו איך דבר כזה אפשרי: עיר הבהד"ים

לקריאה »
נגישות