קורסי הכנה לצבא: סקירה מיוחדת של המכונים והקורסים המובילים

אין ספק שהשירות הצבאי הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, והוא גם יכול להשפיע באופן די משמעותי על החיים שאחרי השחרור. לכן, זה לא מפתיע שמלש"בים רבים מבקשים לשרת בתפקידים מיוחדים שיספקו נקודות זכות באזרחות, כמו תפקידים בחיל המודיעין או באשכול מקצועות המחשב.

כיום יש לא מעט מכונים ומקומות שמציעים ערכות הכנה וקורסי הכנה לצבא, כמו פזצטא, ניב רווח או מכון נועם. רגע לפני שתבצעו מחקר אישי, ותעברו על כל הקורסים והאתרים השונים, טוב שהגעתם לכאן – כי יש לנו סקירה מיוחדת שתסייע לכם לבחור את המקום האידיאלי עבורכם לקורסי ההכנה של צה"ל.

ערכות ההכנה לצבא של ניב רווח

 ניב רווח הוא דמות מוכרת מאוד בכל הנוגע לקורסי הכנה לפסיכומטרי, לצבא ולמבחני קבלה לעבודה. באתר שלו אפשר למצוא מגוון רחב של קורסי הכנה לצה"ל, כשניתן לרכוש את הקורס בהתאם לזמן השימוש שלו – כלומר, העלויות משתנות בהתאם לזמן השימוש. לדוגמה, קורס הכנה לצו הראשון עבור 3 ימים, יעלה 295 ₪, וקורס עבור 60 ימים (חודשיים) יעלה 594 ₪. זה יתרון משמעותי, מפני שהוא מאפשר לכם להשתמש בקורסים המעולים של ניב רווח, ולהתאים את הקורס לתקציב שלכם או לחלופין לפרק הזמן שבו תרצו להשתמש בקורס ובתכנים שלו. יתרון נוסף ולא פחות חשוב, זה שאת הקורסים של ניב רווח אפשר לתרגל גם דרך הסמארטפון, כך תוכלו ללמוד מכל מקום, ואפילו במהלך נסיעה בתחבורה הציבורית.

אבל רגע, לצד היתרונות שציינו מעלה, טוב לדעת שניתן למצוא קופוני הנחה לקורסים של ניב, ואפילו כאן אצלנו באתר, תוכלו למצוא קוד קופון (TZAV או TZCB, תלוי קורס) שיעניק לכם 10% הנחה על הקורס שרלוונטי עבורכם – קודי הקופון נמצאים בעמודים של כל קורס – כאן באתר שלנו.

אילו קורסי הכנה תמצאו אצל ניב רווח?

  • הכנה לצו ראשון – בקורס ההכנה של ניב רווח, תמצאו חומרים מקוריים של ניב, שיכינו אתכם למבחנים שצפויים לכם במסגרת המיונים, כולל הכנה למבחנים הפסיכוטכניים, תרגול בעיות כמותיות, מבחני סימולציה ועוד, וכמובן שהקורס כולל גם עבודה מול זמנים, כדי שתוכלו לענות כל השאלות בפרק הזמן האידיאלי ביותר. ניתן לאפס את המבחנים ולתרגל שוב. כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על ההכנה לצו הראשון ועל כל מה שצפוי לכם במיונים.
  • הכנה ליום המא"ה – בקורס ההכנה של ניב ליום המא"ה, תמצאו מידע מפורט לגבי כל התחנות שמחכות לכם במיונים, כולל תרגול מקצועי וסימולציות. הקורס כולל גם שיעורים בדינמיקה קבוצתית, וסימולציות ביחסי אנוש.
  • גאמ"א סייבר 8200 – זו אחת היחידות המבוקשות ביותר בצה"ל, ובעוד שרבים מנסים להתקבל אליה, אתם בהחלט יכולים להגדיל את הסיכויים שלכם לעבור את המיונים – באמצעות ערכות ההכנה של ניב רווח. באתר של ניב נכתב כי מדובר על ההכנה המקצועית והמקיפה ביותר למסלול של גאמא סייבר, כשבמסגרת הקורס תוכלו לתרגל מגוון רחב של שיעורים, החל מתכנות, דרך מערכות הפעלה או אבטחת מידע ועד לאנסין טכנולוגי באנגלית.
  • ממר"ם וחיל תקשוב – ערכת ההכנה לממרם וגם לחיל התקשוב נחשבת למקיפה, משום שהיא נוגעת בלא מעט תחומים שיסייעו לכם להתכונן למיונים, כמו תרגול שפת תכנות מומצאת, הכנה למבחן להב, תרגול בנושאי תכנות ואבטחת סייבר ועוד.
  • שחקים/חבצלות – קורס ההכנה של מסלולי שחקים או חבצלות כוללים תרגול של מבחני הגיון, מבחני הבנת קוד, מבחני ידע, מתמטיקה מומצאת, מבחני סדרות, חשיבה כמותית ועוד. השאלות והתרגולים בערכת ההכנה של ניב רווח נחשבים למגוונים מאוד, ומבוססים על מבחנים ומיונים משנים קודמות.
  • הכנה לכלל חמ"ן – קורס ההכנה למיוני כלל חמ"ן מפורט במיוחד, וכולל לא מעט תרגולים וסימולציות. לכל השאלות יש תשובות מלאות, כך שגם אם לא עניתם נכונה, תוכלו להבין למה ולדעת מהי התשובה הנכונה. התרגולים כוללים גם תרגול צורני, תרגול זריזות ודיוק, תרגול אנגלית, תרגול מתמטיקה ועוד.
  • הכנה לקורס טיס – כדי להגיע לקורס טיס, עליכם לעבור את המיונים בהצלחה. במיונים מחכים לכם לא מעט מבחנים פסיכוטכניים ומבחני סימולטור, והקורס יסייע לכם להתכונן לכל המבחנים ולתרגל שאלות ממבחנים שנערכו בשנים קודמות, בנושאים כמו תרגול צורני, תרגול טכני, תרגול כמותי ועוד.
  • אשכול התעופה – בקורס הכנה למיונים של אשכול התעופה, תמצאו הכנה למבחנים הפסיכוטכניים, אבל לא רק. בין היתר תוכלו לתרגל זיכרון מפות, לוח טיסה, תצלומי אוויר ועוד.
  • מיונים לגלי צה"ל – לא קל להתקבל לגלי צה"ל, זה ידוע, ועל כן הכנה טובה למיונים יכולה לסייע לכם לשפר את הסיכוי לעבור את המבחנים. בקורס ההכנה של ניב רווח תוכלו לתרגל שאלות של ידע כללי במגוון רחב של תחומים (וללמוד לא מעט דברים חדשים).

קורסי ההכנה לצבא של פזצטא

גם בפזצטא יש כמה סוגים של קורסי הכנה, בין אם מדובר על הכנה לפסיכומטרי ובין אם אלו קורסי הכנה לצבא. בפזצטא מעידים שתוכן הקורסים מעודכן למבחנים העכשוויים, והם נעזרים במאבחנות ומראיינות פסיכוטכניות כדי לבנות את מערך השיעורים (שזה בהחלט יתרון). הקורסים בפזצטא הם במסגרת של מנוי עם תוקף לזמן מסוים (תלוי קורס, למשל הכנה לצו ראשון יכולה להתפרס על 8 חודשים, ואילו הכנה לכלל חמ"ן ל – 6 חודשים, או פחות). גם בפזצטא ישנם קורסים שניתן לתרגל דרך הסמארטפון.

אילו קורסי הכנה תמצאו בפזצטא?

  • הכנה לצו ראשון ליום המא"ה – קורס ההכנה לצו הראשון של פזצטא נמשך 8 חודשים, והוא כולל הכנה לגם לצו הראשון וגם ליום המא"ה, כשבכל שבוע יש שני תרגולים לצו הראשון, ותרגול אחד ליום המא"ה. הקורס כולל תרגולי זום קבוצתיים, כך שהלמידה כוללת סרטוני לימוד + ליווי אישי.
  • הכנה לראיון אישי – בפזצטא מציעים הכנה לראיון האישי במסגרת של אחד על אחד, כשבמסגרת ההדרכה תערכו סימולציה של הריאיון האישי ותקבלו משוב ממוקד בהתאם.
  • הכנה לכלל חמ"ן – מסלול ההכנה של כלל חמ"ן מבית פזצטא כולל 12 שיעורים, כמו אנגלית, זיהוי רצפים, מבחני זריזות ודיוק, חשיבה כמותית, הבנת הנקרא ועוד, כשניתן לבחור מסלול מבין שלושה מסלולים לפרקי זמן שונים (שבוע חודש או חצי שנה).
  • הכנה לשחקים/חבצלות – קןרס ההכנה למסלולים של שחקים וחבצלות של פזצטא כולל תרגול של כמה וכמה תחומים (כמו חשיבה כמותית, הבנת הנקרא, אקטואליה, אנלוגיות מילוליות ועוד), וגם פה, תוכלו לבחור מסלול לפרק זמן מסוים, כשזה יכול להיות שבוע, חודש או חצי שנה.

איך אבחר את הקורס הנכון לי?

כדי לבחור את קורס ההכנה האידיאלי ביותר עבורכם, חשוב שתתחשבו בכמה פרמטרים:

  • מחיר הקורס והתאמתו לתקציב שלכם – עלויות הקורסים משתנות בין מקום למקום. לא תמיד מחיר הקורס מעיד על איכותו, ולכן זה לא צריך להיות הפרמטר העיקרי בבחירתם. מעבר לזה, אל תשכחו שניתן למצוא קודי קופון או הנחות לקורסים מסוימים, וזה בהחלט יכול להוזיל את העלויות.
  • נוחות השימוש במערכת הלמידה – האם אתם מעדיפים ללמוד לבד? האם מעדיפים לקבל ליווי אישי? האם מערכת הלמידה נוחה וטובה לכם? כל אלה עשויים להשפיע על המוטיבציה שלכם ללמוד ולתרגל את הנושאים השונים – הביאו זאת בחשבון.
  • היצע הקורסים והיקף השיעורים והתחומים הנלמדים בכל קורס – לצד היצע הקורסים שמציע כל מקום, חשוב לא פחות לבחון את היקף השיעורים הנלמדים, ואת כמות התכנים המועברים במסגרת הקורס. ככל שתוכלו לתרגל יותר – כך תוכלו להגדיל את סיכויים להתקבל ליחידה הרצויה.
  • ביקורות והצלחות של תלמידים מהעבר – קראו ביקורות ותגובות של בוגרי הקורסים, ובררו את אחוזי ההצלחה של מי שעברו את קורסי ההכנה השונים. זה יכול לתת לכם אומדן לגבי טיב הקורס ואיכותו.
  • אפשרות לתרגל גם מהסמארטפון – זה פרמטר חשוב, ולא כדאי לוותר עליו. במהלך היום יש לא מעט "זמנים מתים", החל מנסיעות בתחבורה הציבורית, המתנה בתורים ארוכים וכו', ומוטב לנצל את הזמן ללמידה ולתרגול. לכן תנו עדיפות לקורסים שמאפשרים למידה גם מהסמארטפון.

שנסכם?

קורסי הכנה לצבא הם חשובים מאוד, משום שהם יכולים לעזור לכם לתרגל מגוון רחב של נושאים לקראת המיונים, ולהגדיל את סיכויים להתקבל לתפקידים משמעותיים בצבא, ולשירות איכותי ומעניין. אל תוותרו על קורסי הכנה, וכמובן – בחרו את הקורס האידיאלי עבורכם באופן מושכל.

בהצלחה.

נגישות